Top50: ők lettek idén a legjobb marketing- és PR-vezetők

Top50: ők lettek idén a legjobb marketing- és PR-vezetők

Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és a PR-vezetőket tartalmazó rangsorok élére is – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállításából. A kilencedik alkalommal elkészített marketingvezetői lista szereplőinek negyede, a másodszorra összeállított PR-vezetői rangsor esetében pedig a résztvevők 20 százaléka cserélődött. A szakmai zsűri szavazatai alapján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a marketingvezetők közül az első, a PR-vezetők toplistájának élére pedig Beke Zsuzsát, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetőjét választották.

25 milliárd forint értékben bocsátott ki kötvényeket az MFB

25 milliárd forint értékben bocsátott ki kötvényeket az MFB

Közel 25 milliárd forintnyi forrást vont be a Magyar Fejlesztési Bank első társadalmi célú kötvényeinek aukcióján, a kibocsátással olyan projekteket szeretnének finanszírozni, amelyek pozitív társadalmi hatást fejtenek ki - közölte a Magyar Fejlesztési Bank közleményéből.

ESG-törvény és társaik: útvesztőben a magyar vállalatok a sok hasonló fenntarthatósági megfelelés miatt

ESG-törvény és társaik: útvesztőben a magyar vállalatok a sok hasonló fenntarthatósági megfelelés miatt

Öntsünk tiszta vizet a pohárba. A decemberben a parlament által elfogadott 2023. évi CVIII. törvény, egyszerűen csak ESG-törvénynek titulált jogszabályi csomag („A fenntartható finanszírozás és az egységes vállalati felelősségvállalás ösztönzését szolgáló környezettudatos, társadalmi és szociális szempontokat is figyelembe vevő, vállalati társadalmi felelősségvállalás szabályairól”) igazából két ESG intézményt vezetett be. Az egyiket ez a törvény írja körül, melynek alapján a vállalkozások meghatározott körének minden évben ESG-beszámolót kell készíteni. A másikat az e törvény kapcsán módosított 2000. évi C. törvény (számviteli törvény), melynek alapján a vállalatok meghatározott körének évente fenntarthatósági jelentést kell előállítania.

Akadálymentes jövőbe fektet a Hiventures

Speciális igényű emberek számára nyújt díjmentesen elérhető, részletes és megbízható információt az épített környezet akadálymentességéről az Access4you. A 2019-ben alapított, 100%-ban hazai fejlesztésű social impact startup egységes jelrendszere képes világszerte segíteni az érintett célcsoportok tájékozódását, egyúttal hatékonyan támogatja az ingatlanok, középületek tulajdonosainak üzleti és fenntarthatósági (ESG) céljait. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures 365 millió forintos befektetése révén a cég most nemzetközi piacokon bővíti tovább partnerhálózatát.

Fenntarthatóság az építőiparban: könnyebb kicserélni egy villanykörtét, mint teljesen elhagyni a betont

Fenntarthatóság az építőiparban: könnyebb kicserélni egy villanykörtét, mint teljesen elhagyni a betont

Az építőipar és az épületüzemeltetés felelős a globális széndioxidkibocsátás 40%-áért, ezért is kulcsfontosságú, hogy a szektorban elkezdtek a fenntarthatóság témakörével foglalkozni. A hazai ágazatban meghatározónak számító Market Csoport jelenleg a 2025-ig tartó, ötéves fenntarthatósági ciklusának felénél tart. Ennek részeként a tavalyi évben a magyar tulajdonú építőipari vállalatok közül elsőként készítette el fenntarthatósági jelentését. A cégcsoport fenntarthatósági céljairól és a stratégia részleteiről Végh Stellát, a cég fenntarthatósági referensét kérdezte a Portfolio.

Karbonsemlegességet vállalt az Erste: a hitelezés is át fog alakulni

Karbonsemlegességet vállalt az Erste: a hitelezés is át fog alakulni

2023-tól már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. Jelenleg még offset projektek segítségével tudja ezt elérni a bank, de 2030-tól ezek nélkül folytatnák a karbonsemleges működést. Az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentették a szén-dioxid kibocsátást, ennek része, hogy itthon 100%-ban zöld árammal működtetik az irodákat. A környezeti szempontok mellett a társadalmi felelősségvállalást illetően pénzügyi edukációt folytatnak, valamint alapítványokat és civil szervezeteket támogató programokat hoztak létre. A zöld átállás finanszírozásáról, a zöld hitelezési stratégiáról, valamint a bank társadalmi-környezeti felelősségvállalásról volt szó az Erste sajtóreggelijén.

Nem csak zöld, jobban megéri a karbonsemleges termék

Nem csak zöld, jobban megéri a karbonsemleges termék

Elsőre bonyolultnak tűnhet az a több lépésből álló folyamat, amelynek során karbonsemleges terméket tud felmutatni egy cég, a vállalásokhoz kapcsolódó előnyök ugyanakkor egyre inkább szembetűnőek. A megfelelő felmérés hozzásegíthet a hatékonytalansági pontok azonosításához, a cég ezek javításával költségkímélőbb üzemmódra állhat át. Az egyre szigorúbb szabályozási környezetben ez végső soron kevesebb közterhet is jelent a vállalatnak, ráadásul a fogyasztók egyre inkább elvárják és előnyben részesítik a fenntarthatóbb termékeket a piacon.

A Juventus minden gólja után 200 fa nő ki a földből

A Juventus minden gólja után 200 fa nő ki a földből

Az olasz klub évek óta nagy figyelmet fordít a klímabarát működésre, aminek legfrissebb bizonyítéka a Pact Capital AG-vel kötött együttműködés, amelynek keretében a Juventus krediteket vásárol szén-dioxid kibocsátásának ellentételezésére. Bár a klub nem a legjobb évet zárta 2021-ben, de az ezzel kapcsolatos költségek jóval alacsonyabbak annál a reputációs értéknél, amelyet a fenntarthatóság melletti elkötelezettség jelent számukra. Az együttműködés részleteiről a Pact Capital AG szenior piaci elemzőjét, Papp Bernadettet kérdezte a Portfolio.

Újra várak állnak a kőhalmok helyén

Újra várak állnak a kőhalmok helyén

A ROM Vándor a Market Építő Zrt. több éves időszakot átölelő társadalmi felelősségvállalási programja, célja a kevésbé ismert hazai, elsősorban szakrális műemlékeink felfedezése, megóvása, népszerűsítése. A kezdeményezés során elsődleges a műemlékek állagmegóvása, konzerválása, valamint az (osztályozott) romemlékek környezetének megújítása. A projekt külön érdekessége és értéke, hogy a megvalósítás során a neves szakértők bevonása mellett a kapcsolódó feladatok elvégzése – az előkészítéstől egészen a megvalósításig – önkéntes munkatársak bevonásával történik.

A nagyobb gyárak mellett élő lakosság támogatására van szükség

A nagyobb gyárak mellett élő lakosság támogatására van szükség

Szeptemberben adtuk át a Green Awards elismeréseinket, az Év Jó Ügye kategória nyertese a Duna-Dráva Cement Kft. volt, a céget képviselve Guth Zoltán, kommunikációs vezető szólalt meg egy videóinterjúban: "Ez a díj egy nagyon fontos visszacsatolás a számunkra arról, hogy jó úton járunk. Beremenden a cementgyártás már több mint 110 éve zajlik, Vácon pedig jövőre lesz 60 éves a gyár, így jelentős gazdasági szereplője vagyunk a régiónak, ami felelősséggel is jár. Azt szoktuk mondani, hogy egy család része vagyunk, a családtagoknak pedig az a szerepük, hogy segítsék egymást, így a környezetünkben élők támogatását nagyon fontosnak tartjuk, akár a tehetség ösztöndíjprogramunkkal, akár a Zöld Megoldás-pályázat kezdeményezésünkkel." - mondta el a vezető, majd arról is beszámolt, hogy 2050-re a globális anyavállalatuk célul tűzte ki a szén-dioxid-kibocsátás-mentes beton előállítását.

ESG: az eltérített jó szándék

ESG: az eltérített jó szándék

ESG. Ez a betűszó néhány év alatt a semmiből vette be magát a befektetések világába, és ma már magára valamit is adó intézményi befektető, alapkezelő, befektetési szolgáltató legalább a kifelé történő kommunikációban, de egyre gyakrabban a valós döntéshozatali mechanizmusokban is figyelembe veszi ennek jelentőségét. Azonban az utóbbi években mintha egyre inkább fókuszt vesztene az egykor mozgalom, ma már pedig fontos adatszolgáltatói és elemzői üzlet. Mi lehet ennek az oka, miért probléma mindez, és milyen megoldások vannak a valódi társadalom- és környezettudatosság újraélesztésére?

A jó üzletpolitika és a márkaérték is rengeteget segít a válságban

A jó üzletpolitika és a márkaérték is rengeteget segít a válságban

A fenntarthatóság, a tudatos tervezés és a társadalmi felelősségvállalás voltak azok az értékek, amelynek révén a budapesti székhelyű divatmárka, a Nanushka úgy is növekedni tudott a járvány idején, hogy más divatipari szereplők jelentős zuhanást éltek meg. A cég tavaly 12 milliárdos árbevételt ért el, ez jelentős növekedés a 2020-as 7,5 milliárd után. Az idei évre a cél a 19 milliárd forintos, vagyis 50 millió eurós árbevétel. Miközben a cég dinamikusan nő, globálisan is terjeszkednek, bevételének 98 százaléka származik exportból. Idén ősszel nyílik Sanghajban az első üzletük, és dolgoznak egy észak-amerikai üzlet nyitásán is.

Új célok, új támogatási rendszer: így működik majd a Mol alapítványa a gyakorlatban

Új célok, új támogatási rendszer: így működik majd a Mol alapítványa a gyakorlatban

Alapjaiban alakítja át támogatási, CSR, és részben kutatásfejlesztési stratégiáját a Mol. A vállalatcsoport magyar állammal közös alapítványt hoz létre Mol-Új Európa Alapítvány néven: az alapítvány részére mintegy 43 millió darab törzsrészvényt ruháznak át, ami még a Mol szempontjából is jelentős tétel, a Portfolio számításai szerint jelenlegi piaci árfolyamon 87 milliárd forintos csomagról van szó. Ugyanennyit tesz hozzá az állam is. Az alapítványról volt szó néhány napja, a Hernádi Zsolttal készült nagyinterjúnkban, most több fontos részletet is megtudtunk a működéséről.

Nem igazán érdekli a magyar ingatlanbefektetőket a társadalmi felelősségvállalás

Nem igazán érdekli a magyar ingatlanbefektetőket a társadalmi felelősségvállalás

Míg Lengyelországban az ingatlanbefektetők több mint 20 százaléka támogatja a társadalmilag felelős befektetéseket (ESG-minősített projektek), ami világszerte is a legmagasabbak közé tartozik, addig Magyarországon és Csehországban azon befektetők aránya magas, 40 százalék körüli, akiket az ESG szempontok a befektetési döntések során egyáltalán nem motiválnak - tette közzé az RICS Global Commercial Property Monitor eredményeit a Property Forum.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mérgező víz folyik a csapból? Itt a térkép, több százezer magyart érinthet
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.